Начало БългарияМутренски рекет на шофьори при „Дунав мост“ продължава въпреки заявките на властта

Мутренски рекет на шофьори при „Дунав мост“ продължава въпреки заявките на властта

от NewsPoint.bg
0 коментари

Анонсът на служебния кабинет, че се заема със сигналите за мутренски рекет срещу шофьори по граничните пунктове, беше посрещнат с резерви от Антикорупционния фонд – организацията, която освети един от примерите за съмнителни корупционни практики в Русе при „Дунав мост“ в свое разследване.

Юристите в АКФ обръщат внимание на твърдението на зам.-министъра на транспорта Димитър Недялков, че именно в Русе е намерено „решение с буферния паркинг“, и че то ще бъде приложено и във Видин.

Междувременно ДАНС и НАП са ангажирани да извършат проверки по въпросните паркинги заради десетки оплаквания за финансов и бюрократичен тормоз над превозвачите.

Според данни на фонда, проблемът в Русе не само не е решен, но и „изнудването на шофьори продължава“, опашките – също.

Разследването на АКФ от 2023 г. беше показало, че Община Русе е разрешила на частната компания „Тир Паркинг Русе“ да построи голяма площадка за престой на камиони преди навлизане в граничната зона.

Същата фирма е оператор и на т.нар. „виртуална опашка“ – електронна система, която управлява реда за преминаване на границата от изчакващите тежкотоварни превозни средства.

В репортажите на АКФ имаше свидетелства на спедитори и превозвачи, които се оплакват, че без талон от фирмата няма как да преминат границата, а служителите отказвали да предоставят такъв талон на камиони извън частния паркинг.

За „услугата“ по престой на опашката се събират такси, върху които не се начислява ДДС. При това – те са тройно по-високи за чуждестранните превозвачи, независимо дали са от държава от ЕС или от трета страна.

Според АКФ – там се събират не само пари, но и „подробни данни за шофьорите, камионите, вида и местоназначението на товарите, изпращачите и получателите на товарите„.

На камионите, които паркират на паркинга на „Тир Паркинг Русе“, се дава предимство в реда за преминаване (т. нар. виртуална опашка), като времето им за изчакване се намалява с 3-4 часа, твърдят още от организацията.

Собственици на други, по-малки паркинги, са подали сигнал до Комисията за защита на конкуренцията за нелоялна конкуренция, осъществявана от „Тир Паркинг Русе“, но няма отговор, се казва още в позицията на фонда.

Може също да харесате

Оставете коментар