19.1 C
Пловдив
събота, май 17, 2025

116 111 – денонощната линия за подкрепа на деца с над 7 000 обаждания за 4 месеца

От 1 януари до 1 май 2025 г. Националната телефонна линия за деца 116 111, функционираща към Държавната агенция за закрила на детето, е получила общо 7 350 обаждания.

От тях близо 4 000 са довели до проведени консултации, а подадените сигнали за деца в риск надхвърлят 660.

Телефонните линии за деца са лесно достъпни и предоставят безопасна среда, в която децата могат да споделят емоциите си и да получат необходимата подкрепа. Това подчертават от Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца (Child Helpline International – CHI) по повод Международния ден на телефонните линии за деца, който се отбелязва днес. Организацията, в която членуват над 130 държави, акцентира и върху важността от засилено внимание към психичното здраве на децата и младите хора.

Националната телефонна линия 116 111 към ДАЗД работи денонощно, без почивни дни и напълно безплатно. Тя предоставя подкрепа не само на децата, но и на техните родители и настойници, като осигурява информация и психологическа помощ, оказвана от квалифицирани специалисти.

В допълнение, Държавната агенция за закрила на детето стартира и чат приложение към линията 116 111, което позволява на децата да водят разговори и да получават консултации онлайн. Приложението е достъпно през официалния уебсайт 116111.bg всеки ден от 13:00 до 18:00 часа.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук