Днес в Областна администрация – Пловдив беше внесена подписка с искане за премахване на мантинелите на Околовръстното шосе в участъка от кръговото за Пазарджик до кръговото за Асеновград.
Подписката съдържа общо 8698 подписа и е адресирана до областния управител проф. Христина Янчева, до председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев и до директора на Областно пътно управление – Пловдив, инж. Петър Попов.
Вносители са кметът на с. Марково Десислава Терзиева и председателите на няколко граждански сдружения: Гергана Гавазова от Сдружение „Моето село“, Звезделина Кирякова от „Коматевци за Коматево“, Асен Костов от „Спаси Пловдив“ и Атанас Костов от „Пловдив на гражданите“. Според тях АПИ се опитва да избегне отговорност чрез поръчаното изследване, вместо да предприеме реални мерки за решаване на проблема.
Представители на местната власт и граждански организации вече изложиха аргументите си пред Областната комисия по безопасност на движението, настоявайки институциите да реагират незабавно. Те подчертават, че мантинелите създават сериозна опасност от пътнотранспортни произшествия, тъй като стесняват платното, ограничават възможността за маневри и затрудняват достъпа на линейки, пожарни и полиция при инциденти. Местните жители и активисти определят трасето като „улей на смъртта“, плод на неправилни инженерни решения.
Повод за подписката стана тежката катастрофа в края на ноември, при която шофьор на ТИР причини трагедия, отнела живота на семейство и 14-годишната им дъщеря. Единственият оцелял бе по-малкият син.
„Всички искаме колкото се може по-скоро да бъде взето решение за мантинелите, но това е в правомощията на АПИ като собственик на пътя. Експертите от Държавната агенция по пътна безопасност заявиха, че е необходима целенасочена инспекция и последващо решение за подобряване на безопасността“, коментира по време на заседанието заместник-председателят на Областната комисия Николай Чунчуков. Той допълни, че агенцията ще извърши собствена проверка и ще представи анализ.
Според експертите от Държавната агенция по пътна безопасност участъкът е свръхнатоварен и реална безопасност може да бъде осигурена само чрез разширяване на трасето. Най-доброто решение е удвояване на пътя и разделяне на автомобилните потоци.
Утре подписката ще бъде изпратена до Министерството на регионалното развитие и благоустройството, под чието управление е АПИ.