Потребителските навици в Гърция се променят, като все повече домакинства, особено младите хора, се насочват към китайски онлайн платформи като Temu и Shein. Това ново явление започва да нанася сериозен удар върху местните и международни модни марки, съобщават ръководители на бранша пред изданието „Kathimerini“.
Според Greek Fashion – асоциацията на гръцките производители на облекло, секторът е изправен пред силен натиск през първата половина на 2025 г. Продажбите на дрехи на вътрешния пазар са се увеличили само с 0,6%, което е значително по-малко от нивото на инфлацията. Това означава, че реалният обем на продажбите е намалял.
Спад в износа, ръст във вноса
В същото време износът на гръцки дрехи и текстил е отбелязал спад от 4,6% до 836 милиона евро. Този спад се дължи основно на намаляването на износа на памук. За разлика от това, вносът на дрехи и текстил се е увеличил с 6,5% до 1,69 милиарда евро.
Пазарни мениджъри отбелязват, че китайските платформи стават все по-популярни в гръцките домакинства. Някои експерти виждат ефекта от тях дори в спада на посещенията във физическите магазини в центъра на големите градове.