С решение на Министерския съвет се отчуждават частни имоти, необходими за изграждането на обект „Път П-56 – пътен възел „Скобелева майка“ – път П-86 (Югоизточен обход на гр. Пловдив)“ от км 98+000 до км 102+820. Засегнатите терени се намират в землищата на гр. Пловдив и селата Ягодово и Брестник в община Родопи.
Новата пътна отсечка ще бъде с габарит Г20, с две платна, разделени със средна ивица, всяко с по две ленти за движение и банкети. Проектът е обявен за обект с национално значение, като се очаква да облекчи трафика, да изведе транзитните превозни средства извън града и да допринесе за по-безопасна и по-здрава жизнена среда за жителите на Пловдив.
Решението може да се обжалва пред административния съд по местонахождение на имотите в 14-дневен срок от съобщаването му на заинтересованите лица, съгласно Административнопроцесуалния кодекс.
История на проекта:
През 2012 г. Община Пловдив и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) подписват споразумение за съвместно сътрудничество, с което общината се задължава да финансира проучване, проектиране и съгласуване на техническия инвестиционен проект за „Пътен възел Скобелева майка“.
През 2014 г. е стартирана обществена поръчка за проектиране, отчуждителни процедури и изграждане на новата пътна отсечка. Автор на първоначалния проект е „Пътпроект“ ЕООД, който през 2014 г. предава проекта на Община Пловдив.
През 2019 г., на базата на споразумение, общината предоставя проекта за безвъзмездно ползване на АПИ.
Със заповед на МРРБ от 2020 г. и във връзка с облекчаване на транзитния поток и безопасното преминаване, е необходимо увеличаване на габарита, което налага нов проект и сключване на договор за обществена поръчка с „Пътпроект“ ЕООД.
Необходимост от реконструкция:
Проектът изисква реконструкция на съществуващото кръстовище за с. Ягодово. В хода на подготовката е установено, че НКЖИ не са съгласували ПУП-ПП, тъй като е необходима преработка и съвместяване на плана за отводняване за контактния участък от 3,2 км, обхващащ пътя и ж.п. линията. Нивелетата на железопътната линия в участъка са завишени с 42 см, което налага преработка на проекта за надлеза поради недостиг на височинен габарит.