23 C
Пловдив
петък, септември 12, 2025

Кашкавалът по магазините: Основно внос, представян като български

КНСБ изрази съмнения за картел при ценообразуването на млечните продукти в България. Според лидера на синдиката Пламен Димитров, анализ на потребителската кошница от последните три месеца показва, че надценката от борсовата до магазинната цена е между 50 и 100%, особено при сиренето, кашкавала и млякото.

Темата беше обсъдена в студиото на „Твоят ден“ по NOVA NEWS от Петър Мишев, икономически анализатор в КНСБ, и Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопроизводителите.

Мишев отбеляза, че подобна голяма надценка не е била наблюдавана преди последните три месеца. Той повдигна въпроса защо цената се увеличава толкова драстично, при положение че понякога продуктите се купуват директно от борсите или производителите.

Димитър Зоров потвърди, че отдавна се говори за изкривяване във веригата. „Млечните продукти са на еднакви цени или дори малко по-високи от тези в ЕС. Проблемът не е в началото на веригата – при производителите, те изнемогват, а при крайните търговци на дребно“, обясни той.

Мишев подкрепи позицията на Зоров и подчерта, че фактите трябва да бъдат „изсветлени“ чрез активна работа на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Зоров предложи преди година на етикета на продуктите да бъде отбелязана и доставната цена, за да има по-голяма прозрачност за потребителите. Той разкри, че над 70% от кашкавала на пазара не е български, а се разфасова у нас и се представя като родно производство.

Според Зоров, отговорни за контрола на тези проблеми са Комисията за защита на конкуренцията и Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук