Предстои въвеждане на забрана за използването на мобилни телефони в училище. Как да бъде приложена тя, остава въпрос с няколко различни решения. Това коментира във Фейсбук председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета и директор на столичното 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ Диян Стаматов.
Той очерта пет варианта, които биха могли да се приложат:
Вариант 1 – телефонът остава у дома.
-
Предимство: категорично решение, без нужда от допълнителен контрол от страна на училището.
-
Недостатък: на практика трудно изпълнимо, тъй като ученици и родители настояват за постоянна връзка.
Вариант 2 – телефонът остава в раницата през целия учебен ден.
-
Предимство: не изисква финансови разходи.
-
Недостатък: трудно за контролиране и често нарушавано правило.
Вариант 3 – телефонът се предава на входа в персонална касетка.
-
Предимство: ясна и ефективна мярка, която елиминира изкушението да се използва устройството.
-
Недостатък: висока цена за шкафчета и сложна организация по съхранението.
Вариант 4 – телефоните се събират в началото на учебния ден и се поставят в незаключващи се касетки.
-
Предимство: подходящо за по-малки училища и ученици; не изисква сериозни инвестиции.
-
Недостатък: ниска сигурност и риск от напрежение при загуба или повреда.
Вариант 5 – „японски модел“.
-
При влизане в училище устройството автоматично се блокира или преминава в самолетен режим, а при излизане се отключва.
-
Предимство: модерно технологично решение, което премахва нуждата от физическо събиране.
-
Недостатък: изисква специална система или софтуер – скъпо и трудно за внедряване, с риск от технически проблеми.
„Съществуват ли още решения, които бихме могли да приложим заедно?“ – остави въпроса отворен Стаматов.