20 C
Пловдив
събота, септември 27, 2025

Диана Русинова: Област Смолян с най-опасните пътища в страната

Област Смолян разполага с най-лошите и опасни пътища в България, заяви пред БТА председателят на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова, след като екип на центъра извърши обход на републиканската пътна мрежа в региона. Проверени са участъци по пътищата Кричим – Михалково, Грохотно – Тешел, Здравец – Рожен, Белица – Загражден, срутището край село Тикале и Мадан – прохода Печинско.

„Преди обиколката смятахме, че най-зле поддържани са пътищата в област София и Северозападна България, но сега съм категорична – абсолютният първенец по лоши пътища е Смолян“, заяви Русинова. „Републиканската пътна мрежа е неподдържана, занемарена и на места опасна – липсват пътни знаци и маркировка, растителността и канавките не са почистени. Това показва пълно отсъствие на заинтересованост.“

При обхода екипът е посетил участъка между селата Грохотно и Тешел по път III-197 Девин – Доспат – Гоце Делчев, където трасето от години е частично пропаднало към реката и има няколко срутища от преди 15 години. Също така са регистрирани пропаднали участъци по път III-866 Смолян – Девин в района на селата Стойките и Широка лъка.

Особено внимание Русинова отделя на срутището край село Тикале по път II-86. То се активизира на 7 март 2018 г., като блокира републиканския път в района на разклона за селото. Изграден бе обходен път, използван само няколко месеца, а от октомври 2018 г. движението се извършва само в едната лента и се регулира със светофарна уредба. „Срутището е изключително опасно и има реален риск пътят да пропадне в реката. Видно е, че от самото начало е консервирано така, че да остане в този вид за дълго време. Смятам, че няма планове скоро да се предприемат реални мерки“, заяви Русинова.

Тя припомни, че на 31 януари тази година се е състояла среща при областния управител Захари Сираков, с участието на представители на Областното пътно управление (ОПУ) в Смолян и сектор „Пътна полиция“. „Бяха поети обещания, които до момента не са изпълнени. На места, където са подпорните стени и мрежите, никой не е почистил падналите камъни – това е показателно за качеството на работата на ръководството на ОПУ – Смолян.“

„Предстои да се анализират проблемите по републиканската пътна мрежа в областта. Те са много дълбоки и изискват по-специфични решения, различни от обичайните. Основният проблем е безхаберието и липсата на поемане на отговорност“, заключи Диана Русинова.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук