Начало ПОСЛЕДНИ НОВИНИНад 48 000 шестокласници се явиха на национално онлайн изследване по математика

Над 48 000 шестокласници се явиха на национално онлайн изследване по математика

от NewsPoint.bg
0 коментари

В над 1600 училища в цялата страна се проведе национално онлайн изследване на входното ниво по математика в 6. клас. В проучването се включиха близо 48 000 ученици, което представлява приблизително 90% от всички шестокласници, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).

Тестът премина в две сесии – едната от 12:00 ч., а другата от 13:30 ч. Часовете бяха избрани така, че да са между смените в училищата с двусменен режим, за да се избегне излишна натовареност за всички участници.

Шестокласниците разполагаха с 40 минути, за да решат 11 задачи с избираем отговор и 2 задачи с кратък свободен отговор с практическа насоченост. Изследването протече нормално, като не са постъпили сигнали за сериозни технически проблеми с достъпа до платформата.

Поради влошените метеорологични условия 21 училища не успяха да участват в централизираното проучване. На тях ще бъде дадена възможност, ако желаят, да проведат изследването на училищно ниво.

Подобно на миналогодишното изследване за деветокласниците, и това се проведе изцяло онлайн. Всеки ученик осъществяваше достъп до работната платформа чрез уникален QR код, генериран за неговото устройство и потвърден от учителя-наблюдател.

МОН проведе изследването именно сред шестокласниците – малко след прехода от начален към прогимназиален етап. Този период често е свързан със смяна на учителите, а понякога и на училището и средата.

Основната цел на проучването е да проследи как тези фактори влияят на резултатите по математика – доколко спадът им в по-горните класове се дължи на натовареността на учебните програми, смяната на средата или други фактори.

Централизираното входно ниво ще помогне в две основни посоки:

  1. Индивидуална подкрепа: Навреме да се открият затрудненията и пропуските на учениците, за да могат те и учителите им да работят по-активно и приоритетно върху тях.
  2. Национална политика: Да даде обективна информация на национално ниво, която да послужи за разработване на мерки за повишаване на математическата грамотност на учениците и евентуална промяна в учебните програми.

Резултатите от националното изследване ще се използват като инструмент за подкрепа и могат да бъдат вписвани като текуща оценка, но само при желание на ученика и по преценка на учителя.

След като бъдат проверени, образователните институции ще получат достъп до резултатите, обобщени данни и справки, с които ще могат да анализират представянето си и да предприемат конкретни стъпки за подобрение.

Може също да харесате

Оставете коментар