Настъпи краят на една епоха в банята: Култовият сапун на марката „Fa“ вече не се произвежда. Продуктът, който милиони хора са държали в ръцете си от -те години на миналия век, официално е история.
Производителят Henkel потвърди новината пред немското издание BILD: „Вярно е, че сапунът вече не се предлага под марката Fa. (…) Ние стриктно фокусирахме портфолиото си върху продукти с висок растеж и висок марж и се отделихме от сапуна.“
Не е напълно ясно кога точно е станало премахването от пазара. Според BILD, последните останали запаси са били разпродадени в началото на г. Оттогава продуктът е практически недостъпен. Освен това, той вече не се произвежда и не се продава в чужбина.
Основната причина за решението е промяна в структурата на „Henkel“ през лятото на г. Тогава подразделенията за перилни препарати и продукти за грижа за тялото бяха обединени. Самата марка „Fa“ беше рестартирана през август г., като оттогава на пазара се предлагат само душ гел и дезодоранти.
Сапунът „Fa“ е пуснат на пазара за първи път през г. За мнозина той е бил много повече от просто хигиенен продукт – той е бил спомен.
- Кръглият сапун в тоалетната на баба, неповторимият аромат на ръба на мивката – всички тези неща са тясно свързани с него.
- Първоначално пуснат като „фин сапун в нов стил“ от базираната в Крефелд компания Dreiring (дъщерно дружество на „Henkel“), той изглеждал незабележим. Но с възхода на движението „сила на цветята“ в края на -те години на миналия век, той се превърна в символ на цветната епоха, оформила цели поколения.
В края на -те години „Henkel“ стартира зрелищна рекламна кампания: почти гола до кръста рекламистка се гмурна в морето, символизирайки свежест, свобода и сексуално освобождение. Гласът на легендата на дублажа Хорст Старк описваше усещането: „Вълнуващо като потапяне в тръпнещата прохлада на океана.“