19 C
Пловдив
петък, октомври 4, 2024

Заради измами с билети: Полиция влиза в градските рейсове

Полицаи влизат в рейсовете от градския транспорт на Пловдив. Униформените ще помагат на общинските контрольори да проверяват шофьорите и кондукторите за препродажба на билети. Драстичната мярка се въвежда заради многобройните сигнали, че масово повторно се пробутват стари билети.

Това стана ясно след вчерашната среща в Община Пловдив с представители на транспортните фирми, които обслужват 29 маршрута. Превозвачите и този път не успяха да се разберат кой ще поеме обслужването на проблемната линия №29, възложена на „Хеброс бус“ на инж. Веселин Дошков. Почти всеки ден неговата фирма има около 50% изпълнение на курсовете по маршрути №29, 7, 37 и 99. Вместо 31 автобуса по тях се движат 15.  Хората висят по половин час на спирките и са принудени да търсят друг превоз, за да не закъснеят за работа. Ситуацията е нетърпима, защото се повтаря всеки ден от миналата година.

На предишната среща линия №29 беше предложена на другите транспортни фирми  в консорциума – „Автобусни превози Пловдив”, „Меритранс” и „КЗТ Златанови“ на Петко Ангелов, както и на „Автотранс” на инж. Димитър Чолаков. И двамата обаче заявиха за „Марица“, че от разговорите няма резултат.

„Нищо не решихме. Обсъждахме някой от нас да поеме №29 или  №7, но не постигнахме съгласие. „Хеброс бус” не се отказва нито от една линия”, заяви за „Марица” Димитър Чолаков. Зам.-кметът по транспорта Савина Петкова беше лаконична, като каза, че в сряда отново ще седнат да преговарят с шефовете на транспортните фирми. „Призовавам ги за здрав разум“, каза тя.

В последните две години от „Хеброс бус” на инж. Веселин Дошков бяха взети маршрутите с номера 4, 6, 20 и 10 заради неизпълнение на разписанията. Преди време от Община Пловдив предупредиха, че ако фирмите не се разберат помежду си, ще бъде прекратен  договорът с целия консорциум.

Междувременно читатели на „Марица“ алармираха, че наред с Дошков и други превозвачи не спазват разписанията. „Общината има информация, но си затваря очите“, твърди Йордан Джамбазки, който редовно ползва градските рейсове. За пример дава  „Автотранс-2000“  с нередовната линия №17, както и донякъде №15 и 113,  пускане на автобуси без климатична система и със стандарт евро 5, въпреки че договорите изискват евро 6 автобуси.

Нарушения има и по линиите на Петко Ангелов, твърди Джамбазки и посочва, че например линия №93 трябва да се обслужва с автобуси евро 6 и над 70 места, но по нея се движат и „щъркели“. Същата ситуация е и с линиите 4, 10 и 22, като по линия №22 през почивните дни се движат автобуси от този тип.  „Фирмите доставиха автобуси втора употреба, които са с двигател евро 5, а според договорите от 2018 и 2021 г. трябва да се пускат само автобуси с двигател евро 6. Фирма „Хеброс бус“ многократно е била глобявана заради това, че пуска автобуси с по-стари двигатели, а в същото време другите превозвачи докараха точно такива. По линиите 15, 17, 21 и 113 често се пропускат курсове, главно по №17 и 113, но понякога се случва и на №15 и 21. Да не говорим за лошото техническо състояние на автобусите – имат проблем с двигателите и са много шумни, а някои от тези рейсове са и мръсни“, описва читателят на „Марица“.

Превозвачите уверяват, че  доставените автобуси са запазени и са EEV, който екостандарт е между евро 5 и 6 и е допустим. „Щъркелите“ се пускат само по изключение, за да се замести аварирал рейс.

Според правилата минималното изпълнение на разписанията е 96%, като „отличниците“ получават и надбавки. При изпълнение на курсовете между 96 и 85% се налагат санкции, но се изплащат и субсидии. В случаите, когато разписанията се покриват под 85%, превозвачът не получава субсидия, но се наказва с глоба, обясниха от транспортните фирми.  На практика, под 85% са само линиите на „Хеброс бус“. предава Marica.bg

Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук