Германският министър на цифровата и държавната модернизация Карстен Вилдбергер заяви, че е готов да подкрепи въвеждането на забрана за използване на социални мрежи от деца, съобщава ДПА.
Той припомни, че само преди дни подобна мярка вече беше приета със закон в далечна Австралия.
От 10 декември австралийските деца под 16-годишна възраст нямат право да създават или поддържат профили в социалните мрежи, включително в най-популярните платформи като Facebook, X, Threads, Snapchat, Instagram, TikTok, Twitch, Reddit и YouTube, собственост на Google.
„Виждам много предимства в това. Смятам, че въпросът за възрастовото ограничение е напълно оправдан“, заяви Вилдбергер в интервю за ДПА.
„Сега въпросът е как да дадем възможност на децата да се развиват здравословно, както предишните поколения, които не са израснали със социалните мрежи“, допълни той.
Вилдбергер, бивш главен изпълнителен директор на технологичния концерн MediaMarktSaturn, е първият министър на цифровата и държавната модернизация в Германия.
Забраната за използване на социални мрежи от лица под 16 години в Австралия влезе в сила на 10 декември и предизвика активни обществени дебати в редица държави дали подобна мярка да бъде въведена и при тях.
Австралийският закон забранява на непълнолетните под тази възраст да имат собствени профили в редица социални платформи. Властите подчертават, че целта е да се защитят младите хора от кибертормоз, прекомерна употреба и съдържание с потенциално вредно въздействие.
Проучвания, анализи и наблюдения показват колко дълбоко социалните мрежи влияят върху развитието на младите хора. Позовавайки се на експертна комисия, създадена от германското правителство за защита на децата и младежите в дигиталната среда, Вилдбергер подчерта, че е необходимо сериозно обсъждане на въпроса за подходящата възраст за достъп до социалните платформи.
Експертната група е започнала работа преди няколко месеца и се очаква до лятото да представи своите препоръки. Те ще включват възможни възрастови ограничения, както и широко дискутирания въпрос за забрана на мобилните телефони в училищата.
„Да можеш да седиш един-два часа, да учиш, да се концентрираш и да не се разсейваш е основна предпоставка за развитието. В този смисъл смятам, че това не само е разумно, но и че дължим на децата тази възможност“, каза Вилдбергер, като подчерта и значението на мнението на учителите, които ежедневно работят с учениците.