Автосалонът в Женева, едно от най-значимите събития за автомобилната индустрия, официално прекратява своето съществуване. Според швейцарските медии, тазгодишното изложение през март, което се проведе в ограничен формат и с минимален брой участници, беше последното му издание. Основната причина за края на този престижен салон е липсата на достатъчно автомобилни производители, готови да участват в него.
Автомобилният салон в Женева се провеждаше всяка пролет от 1905 г. и беше сцена за представяне на новите модели както на масовите, така и на най-престижните и луксозни марки. Това беше мястото, където се обявяваше и автомобилът на годината в Европа. За съжаление, пандемията от коронавируса нанесе първия сериозен удар по изложението, като наложи неговото прекъсване. След това събитията се провеждаха само виртуално или изобщо не се организираха. Единственото му възстановено издание през тази пролет се оказа неуспешно поради слабия интерес както от страна на изложители, така и на посетители.
Намаляващият брой производители, готови да участват в салона, и променящите се предпочитания на потребителите са основните фактори, които доведоха до неговия край. Днес, вместо да посещават изложения, много хора предпочитат да конфигурират и купуват своите автомобили онлайн. Тази промяна в потребителското поведение значително намали броя на посетителите на автосалоните, включително и този в Женева.
Така, след повече от век на иновации и блестящи премиери, Женева затваря вратите си за автомобилния свят, оставяйки след себе си едно наследство на класически автомобилни изложения, които отстъпват място на дигиталната ера.