Опашка от над 2000 човека предизвика хаос на Терминал 2 на Летище София тази сутрин, като някои пътници си изпуснаха полетите. Това съобщиха за TravelNews потърпевши. Подобна е била ситуацията и на Терминал 1. Струпването на хора се е случило на проверките на скенерите, където отдавна не достигат лентите. Опашката на Терминал 2 е достигала до залата за пристигащи на нулевото ниво.
Причината е, че в часовете между 5 и 7 часа тази сутрин имаше много полети, включително и доста чартъри, заявиха от пресцентъра на летището. На Терминал 2 са обработени над 2200 пътници само в тези часове, а на Терминал 1 – над 1000, казаха оттам. От летището припомниха, че е добре всички да идват минимум два часа преди полетите.
Поне 2 часа по-рано
„Не идвайте 50 минути или 1 час преди излитане. Времето не е достатъчно, за да стигнете до гейтовете“, обясни Милена Михайлова, ръководител „Връзки с обществеността“ на летището. Тя подчерта, че есенният сезон също е натоварен и много се пътува. Всички летища в Европа продължават да изискват минимум 2 часа преди полет да сте на място.
Михайлова каза, че на Терминал 2 организацията включва поетапното пускане на хора на ниво 1, където са скенерите. Пространството там е малко и не могат да бъдат побрани всички пътници. Затова трябва да изчакват долу пред машините за бордните карти.
Бивш депутат в капан
Бившият депутат Мария Капон също коментира ситуацията на Терминал 2 от тази сутрин в своята фейсбук страница. Ето какво написа тя:
„Летище София е само кръчми и магазини (за тях друг път ще пиша), вместо услуги за пътниците. Сутринта опашка от 2000 човека и въпреки, че бяхме с повече от 2 часа по-рано се оказа, че самолетът излетя без голяма част от пътниците. За капак и не всички багажи бяха свалени.
Правим обща жалба. На огромната опашка, както се казва, нали сме “въздушен Шенген”, работеха само 3 дигитални скенера на входа. После огромна опашка на проверките и така, пристигаш 15 мин. преди полета, задъхан, потен и изнервен, за да ти кажат, че не знаят кой е отговорен. Ами един е, безумният концесионер, който вместо да оправя подходите, се занимава да ти удължи пътя през поредния магазин, продава слотове за излитания по едно и също време, без да осигури подходи за пътници.
В тази държава Кой се интересува от достойнството на хората? Никой. Важно е опашки да има и мачкане. И накрая, ако срещнеш учтив персонал, ще се окаже, че си късметлия. След редица: не знаем, не отговаряме, не разбрахте ли, че не е наша работа, се намери едно момиче поне да каже, че следващият полет е на 7 (тук вече се смея) и за багажа някъде ще трябва да го търсиш в Мадрид, защото те информация през системата нямат.
Извод: пътувайте единствено и само с „Луфтханза“ и групата им, ако искате да сте обслужени. Всичко друго е тотална щета. Хем отдавна спазвам този принцип и все се подлъгвам сама да си взема директен полет за удобство. Какво казах? Удобство?
И да не забравя, няма да им свърши работа на концесионера ПР и яки връзки с всяка власт, няма!“.
Терминал 3
Наскоро Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на „СОФ Кънект“ – операторът на Летище София, представи концептуалния дизайн на бъдещия Терминал 3на аеропорта. По думите на Кабайеро мащабната трансформация и новият терминал ще превърнат летището в първото петзвездно регионално летище в Европа.
От изнесените данни стана известно, че повече от 1,2 млрд. лв. ще бъдат инвестирани по време на концесионния период, а 500 млн. лв. са предвидени за изграждане на новия Терминал 3. Това ще помогне на столичното летище да повиши капацитета си до 20 млн. пътници годишно.
Новият терминал ще бъде с площ 65 хил. кв. м., ще бъде свързан с вече съществуващия Терминал 2, а концептуалният му дизайн е вдъхновен от природните пейзажи на България.
Терминал 3 ще бъде на няколко нива – за пристигащи и получаване на багаж, за заминаващи и проверка на сигурността, както и за връзка между полети. Така летището ще разполага с 34 изхода, споделени между терминали 2 и 3, което ще позволи ефективно управление на нарастващия брой пътници, стана известно от думите на Хесус Кабайеро.
Ключовите етапи в графика са април 2026 г., когато се очаква разрешение за строеж, и април 2031 г. – въвеждане в експлоатация.