7 C
Пловдив
вторник, ноември 26, 2024

„Гугъл“ предложи повече промени в резултатите от своята интернет търсачка в Европа

„Гугъл“ (Google) предложи повече промени в резултатите от своята интернет търсачка в Европа, след като някои по-малки конкуренти се оплакаха от по-нисък трафик към техните сайтове, позовавайки се на антитръстовите правила на ЕС, предаде Си Ен Би Си и БТА.

Съгласно Законодателния акт за цифровите пазари (Digital Services Act – DMA) на „Гугъл“ е забранено да дава предимство на своите продукти и услуги на своята платформа. Законът влезе в сила миналата година и има за цел да овладее преимуществото, което имат петте големи американски технологични корпорации (т. нар. Big Tech, включващ корпорациите „Алфабет“ (Alphabet), „Амазон“ (Amazon), „Епъл“ (Apple), „Мета“ (Meta) и „Майкрософт“ (Microsoft).

Най-популярната интернет търсачка в света се опитва да отговори на противоречиви искания от страна на сайтове за сравнение на цени, хотели, авиокомпании и малки търговци на дребно. Някои компании обявиха, че директните им резервации (от платформата) са намалели с 30 на сто поради скорошни промени в „Гугъл“.

„Затова предложихме повече промени в нашите европейски резултати от търсения, за да се опитаме да отговорим на тези искания, като същевременно изпълняваме целите, поставени от Законодателния акт за цифровите пазари“, обяви днес правният директор на компанията Оливър Бетел в публикация.

Промените позволяват на потребителите да избират между сайтове за сравнение и уебсайтове на доставчици, нови формати, позволяващи на конкурентите да показват цени и снимки на своите уебсайтове, както и нови рекламни елементи за сайтове за сравнение.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук