-1 C
Пловдив
понеделник, декември 23, 2024

Подгответе се за по-дълги опашки и по-бавни проверки на летищата по време на празниците

Всички летища, включително и Летище София, очакват значително повече пътници по време на празниците, което означава по-дълги опашки, по-бавни проверки и повече риск за непредвидени ситуации. За това предупреди Европейският потребителски център (ЕПЦ )на интернет страницата си и публикува съвети на пътниците как да се подготвени и спокойни по време на пътуването си.

Ако полетът закъснее повече от два часа, авиокомпанията е задължена да се погрижи за вас. Това означава, че трябва да осигури безплатна храна и напитки, както и да предостави информация кога трябва да излети полетът.

При по-дълги закъснения, включващи нощувка, авиокомпанията трябва да организира и заплати хотел и транспорт. А ако чакате повече от 5 часа, можете дори да се откажете от полета си и да получите обратно парите си за билета. В случай че пристигнете с повече от 3 часа закъснение на финалната дестинация, може да имате право на финансова компенсация, посочват ЕПЦ.

В случай, че авиокомпанията направи свръхрезервации и не успеете да се качите на борда поради тази причина, имате право на пренасочване към друг полет или пълно възстановяване на стойността на билета, както и на грижа за времето на изчакване на другия полет.

Ако багажът се загуби отидете на гишето за багаж и попълнете протокол (PIR) веднага. Това е първата стъпка към обезщетението. Съберете документите си и подайте жалба към авиокомпанията възможно най-бързо, но не по-късно от 7 дни от датата на полета, съветват ЕПЦ.

Планирайте време за опашките. Пристигнете на летището поне 2-3 часа по-рано. Подгответе се за проверки. Уверете се, че имате всички документи на достъпно място, а ръчният ви багаж е подготвен спрямо указанията на летището и авиокомпанията за течностите и това колко може да вземете на борда. Проверете статуса на полета си. Една бърза проверка преди да тръгнете може да ви спести часове чакане, допълват ЕПЦ.

Най-големият брой жалби, подавани в ЕПЦ, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци, каза за БТА през лятото директорът на центъра Соня Спасова.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук