Груби нарушения на няколко служители и неспазване на процедурите са довели до трагичната влакова катастрофа край Локорско. Това заяви директорът на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Инцидентът отне живота на двама служители на „БДЖ-Товарни превози“, а други шестима бяха ранени. В началото на седмицата транспортният министър свика кризисно съвещание с ръководствата на БДЖ и НКЖИ, за да бъдат обсъдени мерки за предотвратяване на подобни инциденти.
Какво разказват оцелелите машинисти?
„Тримата ни машинисти вече са по-добре. Те са изписани от болница. Благодарим им за професионализма и за всичко, което са направили по време на инцидента“, заяви Калина Кискинова, изпълнителен директор на частната компания, чиято композиция участваше в катастрофата, цитирана от NOVA.
По нейни думи, влакът на частната фирма се е движил по разписание и е имал разрешение за напускане на гара Световрàчене. Малко след излизането от кривата машинистите са забелязали приближаващ се влак в насрещното направление.
„Машината, с която са пътували, е чисто нова и гаранционна. Философията на нашата фирма е да купува само нови локомотиви, за да гарантираме безопасността“, подчерта Кискинова.
След като са забелязали насрещно движещия се влак, машинистите са се преместили във втората кабина. Малко след това е последвал ударът.
Опити за спасяване на пострадалите
След сблъсъка тримата машинисти са слезли от локомотива и са се опитали да окажат помощ на пострадалите.
„Едно от момчетата, което беше с най-тежки наранявания – с четири счупени ребра, помогна на своите колеги от БДЖ. Той каза, че единствено не е успял да спаси двамата загинали“, разказа Кискинова.
„Чувахме ги как страдат, но не можехме да направим нищо. Беше невъзможно“, споделя един от оцелелите.
Разследването на причините за трагедията продължава, като основният фокус остава върху допуснатите нарушения в организацията на жп движението.