3 C
Пловдив
петък, февруари 7, 2025

Изненадващо разкритие за моловете! Истина ли е

Доста изненадващо разкритие, свързано с правата на клиентите в магазините в моловете у нас.

Потребителите нямат законово право да връщат закупени стоки от физически магазини, освен в случай на дефект или когато търговецът доброволно е поел такъв ангажимент. Това става ясно от разясненията на Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“, споделени пред Economic.bg.

„Не съществува законова разпоредба, която да вменява задължение на търговците с физически обекти да дават възможност на клиентите си да се откажат от покупката и да получат обратно парите си за нея, освен ако стоката няма някакъв дефект“, подчертава експертът.

Руменова обяснява, че когато търговец е обявил възможност за връщане на стоки, той е длъжен да спази този ангажимент. В противен случай това се счита за нелоялна търговска практика, която може да доведе до санкция до 50 000 лева.

Как да защитим правата си?

От платформата „Ние, потребителите“ съветват гражданите да се запознават предварително с условията за продажба. Важно е да се пазят доказателства за поетия от търговеца ангажимент за връщане на стоки, които могат да бъдат под формата на:

Информационни табели в магазина

Надписи върху касовата бележка

Рекламни материали

Други официални съобщения на търговеца

При установен дефект

Законът защитава потребителите в случаи на дефектни стоки. Клиентите имат право да върнат продукта, когато:

Дефектът не може да бъде отстранен с безплатен ремонт

Търговецът не предложи замяна с нов продукт в рамките на един месец след подадена рекламация

Как да процедираме при нарушени права?

Първата стъпка е подаване на писмена жалба до търговеца. При неуспешни преговори потребителите могат да потърсят съдействие от контролните органи или да се обърнат към компетентния съд.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук