„Обучението по религия в училище ще се фокусира върху ценности и добродетели, а не върху специализирани религиозни знания“, заяви заместник-министърът на образованието Емилия Лазарова. Тя подчерта, че според идеята за включване на такъв предмет в училищната програма, основният акцент ще бъде върху философските, културни и исторически аспекти на религията, като възпитателната функция и положителното въздействие върху обществото. Лазарова допълни, че в момента текат обсъждания и получават се различни становища по въпроса.
Към момента около 12 700 ученици изучават християнство, а около 2 300 – ислям, като интересът е предимно в началния етап на обучението. Във връзка с новите учебни програми, Лазарова обясни, че процесът по тяхното изготвяне ще отнеме между 4 и 5 години, като ще включва промени в учебните планове, начините на оценяване и учебниците. Основната цел е те да бъдат ориентирани към формирането на умения и компетентности, а не към претрупване с теми. Тя подчерта, че това ще даде повече време за дискусии и практическо обучение.
Лазарова акцентира на необходимостта от професионален и политически консенсус за приемането на новите програми, за да се избегнат постоянни промени в образователната система. По отношение на обучението по литература тя отбеляза важността на баланса между класическата и съвременната българска литература и подчерта, че предметът трябва да развива критическо мислене, комуникативни умения и добра читателска култура у учениците.