Преди няколко години Mercedes отпразнува производството на екземпляр номер 500 000 от легендарната G-класа със забележителен уникат в стила на оригинала. Сега излиза дългоочаквано специално издание точно в този стил. Лимитираната серия носи името Stronger Than The 1980s (по-силен от 80-те години) и поразително прилича на първото издание 280 GE, с което започва историята на модела през 1979 г. Рядко се случва автомобил да има толкова дълго име, но и трудно може да бъде по-подходящо от това. Носталгията е много силно чувство и именно на него залага Mercedes, провокирайки спомени от отминала епоха, когато автомобили като първото поколение G-класа си прокараха бързо пътя към сърцата на ценителите.
Изданието Stronger Than The 1980s ще зарадва само 460 колекционери, защото толкова ще бъдат произведените автомобили. А защо точно 460 броя? Защото заводският код на първото поколение на оригиналната G-класа е W460. Лимитираната серия обаче използва техниката на съвременния модел със заводски код W465, който се произвежда от 2024 г. насам. Освен името, единственото нещо в автомобила, което действително датира от 80-те години, са прекрасните цветове от това време. При пускането в продажба през 1979 г. купувачите са имали избор от няколко цвята, един от които е светлозеленият с наименование Agave Green, в какъвто е автомобилът на снимките.
Друго намигване към дивите години на 80-те са оранжевите мигачи, монтирани високо върху калниците. Според хората от Mercedes това не е било лесно за постигане поради регулаторни и бюрократични спънки, които обаче в крайна сметка са били преодолени. Решетката на радиатора, заедно с останалата вертикална част от предницата, броните, разширенията на калниците и външните огледала са в контрастен матово черен цвят, за да подчертава грубия и здрав характер на първата G-класа.
Подобно цветово решение в моделната линия не е имало оттогава до днес. Допълнителни дизайнерски щрихи добавят черното дъно на автомобила и специалния калъф на резервното колело, монтирано отвън в задната част на автомобила. Защитата от камъчета за фаровете не се предлага за всички държави, но е на разположение за поръчки от Европа. Любителите на класически автомобили ще бъдат зарадвани и от историческото лого на Mercedes, при което звездата е с лавров венец на син фон (върху предния капак) и черния надпис Mercedes-Benz отзад. Последният дори е оригинална част от 80-те години. Джантите са класически с пет спици и диаметър 18 инча, като върху тях са монтирани офроуд гуми.
Като наследство от 80-те години идват незатъмнените стъкла и лайстните на вратите без вложки. Не особено естетическият багажник на покрива може да не бъде поръчван, но някога е вършел отлична работа. Също като в оригинала седалките са от текстил, поне в средната си част, а външните части са от кожа.
Под предния капак на първата G-класа 280 GE се вихрят само 150 “коня”. Сега колекционерите имат избор между два шестцилиндрови мотора – дизелов във версията G 450d с мощност 367 к. с. и бензинов във версията G500 с мощност 449 к. с.
Първият клиент е шахът на Иран
G-класата на Mercedes в началото на съществуването си е конструирана като високопроходим военен автомобил и винаги се е отличавала с ръбоватия си дизайн и форма на кутия. Конструкцията тип каросерия върху рама осигурява здравина и преодоляване на много тежки терени. В гамата леки автомобили на Mercedes това е най-дълго произвежданият модел, като първите екземпляри излизат от завода в австрийския град Грац през 1979 г.
Преди да бъде лансиран като пътническо превозно средство, офроудърът действително служи за армейски цели, като повод за създаването му е поръчка на иранския шах Мохамед Реза Пахлави към Mercedes през 1972 г. Тогава инженерите на марката разработват модела в централата в Щутгарт, а производството се локализирано в завода Steyr-Daimler в австрийския град Грац. Автомобилът наистина е подготвен за най-суровите условия и става първото серийно пътническо превозно средство, което през 2006 г. изминава без прекъсване близо 20 000 км в най-студения населен район на Земята в Сибир при температури по-ниски от минус 50 градуса.