Съществуват както минимални възрастови ограничения, така и максимално допустими скорости при използването на електрически тротинетки, припомня комисар Мартин Цурински. По думите му, общинските съвети имат право чрез свои актове да въвеждат още по-ниски ограничителни нива на скорост, с цел повишаване на сигурността. Това може да бъде постигнато чрез ясно очертаване на рисковите зони в съответните наредби и подпомагане на спазването на Закона за движението по пътищата.
Комисар Цурински акцентира и върху отговорността на родителите, които осигуряват на децата си средства за наемане на тротинетки. Според него реакциите им при инциденти или при задържане на деца, управляващи тези превозни средства опасно, варират силно – „от плюс до минус“.
След тежък инцидент с 14-годишно дете, кметът на Карлово Емил Кабаиванов издаде заповед за забрана на движението на електрически тротинетки в пешеходните зони на града. Очаква се и завишаване на санкциите.
„Обществото реагира категорично положително на мярката“, заяви Кабаиванов в ефира на БНР, в предаването „Хоризонт до обед“. По думите му: „Хората, които карат тротинетки с над 15 км/ч, често не осъзнават, че рискуват не само своя живот, но и този на околните.“
Кметът подчерта, че всяка община има правомощие да издава заповеди, свързани с обществения ред. Той изрази притеснение, че дори когато децата носят каски или други предпазни средства, това не защитава пешеходците, които при удар от бързо движеща се тротинетка могат да получат тежки травми.
„Родителите често не осъзнават опасността, когато подаряват подобни устройства на децата си. Забравяме, че правилата съществуват, за да се спазват“, предупреди Кабаиванов.
Мерките, въведени в Карлово, вече привличат вниманието на кметовете на Чепеларе, Кърджали, Белица и други общини, които обмислят въвеждането на подобни ограничения.