11.8 C
Пловдив
вторник, май 13, 2025

Протести в градския транспорт: Шофьори от София, Варна и Русе настояват за по-високи заплати

Служители в градския транспорт на София, Варна и Русе се готвят за протест с основно искане — увеличение на трудовите възнаграждения. Недоволството назрява на фона на тежки условия на труд, недостиг на персонал и усещане за липса на институционално внимание.

Румен Враголомски е автобусен шофьор с 26 години стаж. Той е категоричен, че протестът, насрочен за сряда, е неизбежен.

„Този протест се налага. Никой не иска да идва да работи при тези условия — отнеха ни първа категория труд, а работата стана още по-тежка. Ставаме в 3 сутринта, прибираме се в 1 през нощта, ако сме втора смяна. Работим по 12 часа, когато няма достатъчно шофьори“, разказва той пред Bulgaria On Air.

По негови думи, в столичния градски транспорт има недостиг от около 300 шофьори. Това води до чести извънредни смени и натрупване на огромен брой извънредни часове.

„Имам вече 172 часа извънреден труд. Забравихме семействата си. Вкъщи ни се сърдят, децата ме питат: ‘Тате, пак ли си на работа? Няма ли да отидем някъде?’ Какво да им отговоря? Да взимам болнични, за да се видим? Това не е нормално. Ако всички решим да си вземем законните почивки, автобусите ще минават веднъж на половин или един час“, допълва Враголомски.

Основното искане на протестиращите е минимум 15% увеличение на заплатите. Според синдикатите, ако не се постигне бързо решение, движението на градския транспорт в сряда може да бъде сериозно нарушено.

„Надяваме се институциите да започнат реален диалог. Протестът може да приключи за часове, но може и да продължи цял ден — всичко зависи от това дали ще има воля да се чуят исканията на служителите“, заяви вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов.

Кметът на София Васил Терзиев съобщи, че в бюджета на общината е предвидено едва 5% увеличение на заплатите. Той подчерта, че преговорите със синдикатите продължават. Междувременно, от опозицията в Столичния общински съвет отправиха критики към градската управа за липсата на дългосрочна политика по отношение на транспортния сектор.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук