„Епъл“ (Apple) планира да представи „умни очила“ в края на следващата година – поредната стъпка на производителя на „айФон“ (iPhone) да разшири продуктовото си портфолио и да увеличи търсенето на устройства с изкуствен интелект. Това съобщи Ройтерс, цитирайки информация на Блумбърг.
Според източници, близки до компанията, „Епъл“ ще започне масово производство на прототипи в края на тази година заедно с чуждестранни доставчици. От „Епъл“ не са отговорили веднага на запитването на Ройтерс за коментар.
Влизането на компанията в сегмента на интернет-свързани очила идва след хладния прием на устройството за разширена реалност „Вижън Про“ (Vision Pro), което бе критикувано заради високата си цена и липсата на функции, базирани на изкуствен интелект.
Новите „умни очила“ на „Епъл“ ще се конкурират с „Рей-Бан“ (Ray-Ban) – смарт очилата на „Мета“ (Meta), компанията-майка на „Фейсбук“, които вече спечелиха популярност сред потребителите, предаде БТА.
В допълнение, „Епъл“ е отложила и плановете си за смарт часовник с вградена камера, способен да анализира околната среда, според информацията на Блумбърг.
Компанията е работила по разработката на „Apple Watch“ с камера, която се очакваше да бъде пусната до 2027 г., но проектът е бил прекратен.