26 C
Пловдив
петък, октомври 4, 2024

Пловдив бори трафика с нови пътища за 1 милиард лева

Тежкият трафик в Пловдив ще намалее, ако в пътната инфраструктура се инвестират 1,2 милиарда лева в следващите десет години – това е становището на експертите, изготвили План за устойчива градска мобилност. Проектът беше представен  на общественото обсъждане миналото лято, но едва сега ще се обсъжда на сесията в Общинския съвет в четвъртък.

Екипът на ДЗЗД “Градска мобилност – Пловдив” с ръководител Тодор Атанасов  препоръчва да се реализират 103 проекта за реконструкция и изграждане на нови пътища, обособяване на велоалеи, придобиване на екологично чист градски транспорт и по-ефективното му използване, осигуряване на места за паркиране, отреждане на терени за буферни паркинги и пешеходни пространства.

Най- големи инвестиции са предвидени в пътната инфраструктура – Голямоконарско и Рогошко шосе, разширяване и продължение на бул. “Александър Стамболийски”до ул. „цар Симеон“ в „Тракия“ с преминаване през Кукленско и Асеновградско шосе, изграждане на нов мост над Марица, който да свърже директно бул. „България“ и „Копривщица“, подлез „Модър – Царевец“. Тези пътни обекти са посочени и в Транспортно – комуникационната схема на Общия устройствен план на Пловдив, както и в Плана за интегрирано развитие /ПИРО/, приети в предишния мандат.

Експертите са категорични, че трафикът в Пловдив ще се намали с изграждането на градската железница, разширението на околовръстно шосе и затварянето на външния ринг на Пловдив с пътната връзка между „Скобелева майка“ и  кръговото кръстовище при входа в града по Асеновградско шосе, наричана още Югоизточен обход.

Общината трябва да  осигурява всяка година по 124 млн. лева в инфраструктурата, за да изпълни Плана за градска мобилност, затова препоръката е местната власт да кандидатства с проекти по европейските програми.

Според авторите на Плана скоростта на колите в центъра и  на по-малките улици не трябва да надвишава 30 км в час при разрешената скорост до 50 км. Целта е безопасност на пешеходците. Акцент се поставя и върху изграждане на повдигнати пешеходни пътеки. Проучването, направено от екипа, показа, че 60 на сто от анкетираните оценяват градския транспорт като нередовен и според тях трябва да се намалят интервалите в разписанията, а в някои нови квартали да се пуснат рейсове. С автобуси се придвижват 34 % от живеещите в града, предимно ученици и пенсионери, с личен автомобил – 48 на сто, пеша – 18 процента.

Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук