Meta – компанията, която притежава социалните мрежи Facebook и Instagram – продължава да развива инструменти за създаване на реклами, като се стреми да ги направи по-достъпни и удобни за малкия и средния бизнес. Наскоро компанията представи обновена AI-базирана услуга, която позволява на рекламодателите да превръщат изображения в пълноценни видеоклипове, придружени от музика и текстови наслагвания. Потребителите могат да качат до 20 изображения, които системата автоматично обработва в динамичен видеоконтент.
Главният изпълнителен директор на Meta, Марк Зукърбърг, определи изкуствения интелект като основен приоритет за компанията през тази година. Meta активно се конкурира с технологични гиганти като OpenAI, Google и Microsoft в разработването на големи езикови модели и потребителски AI-функции. През този месец Meta инвестира 14,3 милиарда долара в стартъпа Scale AI и създаде нов екип, посветен на развитието на изкуствен интелект, съобщава „Калдата“.
Освен това Meta все повече интегрира AI в рекламния си бизнес – основен източник на приходи, който съставлява около 98% от годишния ѝ оборот. По-голямата част от рекламодателите в платформите на Meta са малки фирми, за които по-ниските разходи за създаване на маркетингови материали означават възможност да инвестират повече средства в популяризирането на съдържанието си във Facebook и Instagram.
По-рано Meta вече пусна AI инструмент за генериране на рекламни изображения на базата на текстови подсказки, както и функция за преобразуване на изображения в анимирани GIF файлове. Компанията също така разработва и AI генератор на видеоклипове, базиран на текстово описание – MovieGen – насочен основно към крайни потребители.