Националната агенция за приходите започва нова инициатива, насочена към повишаване на прозрачността и ефективността в контролната си дейност. Агенцията стартира онлайн проучване сред граждани и фирми, които са преминали през проверки или ревизии през първото тримесечие на годината.
До засегнатите ще бъде изпращано електронно съобщение с линк към анкетата, която цели да събере мнения за качеството на извършените контролни действия, както и за професионалното и комуникативно поведение на служителите на НАП.
Анкетата включва 14 въпроса и може да бъде попълнена за по-малко от 10 минути. Участието е напълно анонимно.
Според приходната администрация проучването ще се провежда регулярно – след приключване на всяко тримесечие. Събраната информация ще се използва за подобряване на обслужването и за намаляване на административната тежест върху бизнеса и гражданите.
„За да изградим устойчиво партньорство с хората и бизнеса, е важно да чуем откритото им мнение. Само така можем да подобрим начина, по който протичат контролните производства“, заяви Пламен Димитров, директор на дирекция „Контрол“ в НАП.