Технологичният гигант Meta обяви, че ще бъде принуден да забрани политическите реклами в своите платформи, включително Facebook и Instagram, на територията на Европейския съюз от октомври. Решението е взето в отговор на нови регулации, които компанията определя като „неработещи“ и „създаващи сериозни оперативни затруднения и правна несигурност“, пише Euronews.
Прозрачност срещу оперативни затруднения: Мотивите на Meta
Новият европейски закон е предназначен да подпомогне прозрачността в социалните мрежи и дигиталните кампании. Meta обаче твърди, че прилагането му е прекалено сложно.
„Това е трудно решение — взето в отговор на предстоящия регламент на ЕС за прозрачност и насочване на политическата реклама, който създава сериозни оперативни затруднения и правна несигурност“, заявиха от компанията, собственик на Facebook и Instagram.
Въпреки тази стъпка, от Meta увериха, че решението е специфично и се отнася единствено до Европейския съюз. Те подчертаха, че то „няма да попречи на хората от ЕС да обсъждат политически въпроси в рамките на платформите им, както и няма да ограничи създаването на информативно съдържание по политически теми“.
Отказ от Кодекса за добри практики в ИИ: Още един спорен ход
Този ход идва, след като по-рано този месец Meta заяви, че няма да участва в Кодекса за добри практики на ЕС в областта на изкуствения интелект. Компанията защити това си действие, изтъквайки, че кодексът въвежда правна несигурност и далеч надхвърля обхвата на Закона за изкуствения интелект, предаде Financial Times.