Начало БългарияСкандал в столичния градски транспорт: Три автобуса отказват превоз на човек в инвалидна количка

Скандал в столичния градски транспорт: Три автобуса отказват превоз на човек в инвалидна количка

от NewsPoint.bg
0 коментари

Сериозен проблем с достъпността и отношението в столичния градски транспорт излезе наяве, след като Гергана Дойчинова разказа във Facebook как три поредни автобуса по линия №204 са отказали да превозят неин близък, придвижващ се в инвалидна количка. Причината – проблеми с рампата за достъп. Инцидентът се е случил на спирката на бул. „България“.

Дойчинова отправя призив към Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за адекватна реакция.

Поредица от откази и липса на съдействие

Постът на Гергана описва истинско изпитание за човека в количка:

  • Първият автобус е отказал превоз, тъй като дръжката на платформата за инвалидни колички била счупена.
  • Пристигнал втори автобус, чийто водач също отказал да го качи с думите: „ще прощаваш, но ще чакаш следващия“.
  • И третият автобус се оказал със същия проблем – платформата не можела да бъде свалена поради счупена дръжка.

Едва при четвъртия опит един от шофьорите склонил да качи човека, но отношението му било неприемливо. Вместо да помогне, той се обърнал към Гергана с думите: „толкова ли не можеш да качиш тази количка, какво чакаш“. В крайна сметка, друг пътник се е притекъл на помощ, за да качи акумулаторната количка, чието общо тегло надхвърля 100 кг.

Остри критики към обслужването

„Така изглежда градският транспорт в София – с шофьори с претенции и липса на елементарна култура, човечност и емпатия“, пише Гергана Дойчинова.

Тя споделя и личния си опит: „Знаете ли как се сваля платформата в автобуса, за да се качи човек в количка? Аз вече знам и мога да го правя! Самообучението ми отне 1 минута! След като шофьорът, непомръдвайки от шофьорската седалката, започна да ми крещи „..толкова ли не можеш да качиш тази количка, какво чакаш“, се наведох, огледах и за секунди открих начина. Издърпах дръжката, извадих платформата – и чак тогава един единствен мъж от поне 20 пътници се втурна да помогне.“

Михаил, човекът в количка, е стоял сам на спирката от 18:00 ч., очаквайки автобус. В крайна сметка, благодарение на бързата реакция на друг човек на спирката, който подал на шофьора „нещо като ченгел“, Михаил успял да се качи и да стигне до Борисовата градина.

Дойчинова повдига и важни въпроси: „Толкова ли е трудно, шофьори, грижещи се за автопарка, да прегледате автобуса, който карате? Толкова ли е трудно да научите нещо елементарно? Замислете се – ако утре вие сте в количка и отношението към вас е като към забравени, отхвърлени, излишни, как бихте се почувствали?“

Призивът към ЦГМ е за незабавна и адекватна реакция, за да се гарантира достъпност и човешко отношение към всички пътници.

Може също да харесате

Оставете коментар