През летния сезон нощните клубове често публикуват снимки на своите клиенти в социалните мрежи, за да рекламират заведението. Тази практика обаче повдига въпроси относно законността ѝ и нарушаването на правото на личен живот.
Васил Йорданов, който е юрист и редовен посетител на нощни заведения, споделя, че въпреки че не би имал проблем със снимки, които не засягат работата му, той би предпочел да даде съгласието си. „Това до сериозна степен ограничава моя личен живот. Поставянето на табели… ще изчисти тази порочна практика, тъй като знаем, че социалните мрежи играят голяма роля в личния живот на хората“, казва Йорданов.
Какво казва законът?
Според юристи, заснемането на обществени места е позволено при определени условия, но разпространението на тези кадри с маркетингова цел без изричното съгласие на клиентите е незаконно. Адвокат Галин Хайдутов коментира пред Euronews Bulgaria, че поставянето на информационни табели би решило проблема донякъде, но не изцяло, тъй като в българското законодателство липсва ясна разпоредба по въпроса.
Експертите по дигитален маркетинг признават, че заснемането на клиенти е добра бизнес стратегия, но са съгласни, че тя е в разрез с правата на хората. Те също смятат, че клубовете трябва да поставят указателни знаци, че кадрите ще бъдат публикувани.
Някои собственици на нощни клубове вече са заявили, че са съгласни, че практиката нарушава правата на клиентите им и работят за нейното прекратяване.