Ахинора – първият български инфлуенсър, създаден изцяло с помощта на изкуствен интелект, е предложена за дигитален посланик на град Варна. Инициативата идва от нейния създател и управител на агенция BG Content, Светослав Георгиев, и днес получи одобрение от комисията по култура към Общинския съвет във Варна. Утре Ахинора ще бъде официално представена в Европейския парламент по време на публично изслушване, посветено на изкуствения интелект.
Образът на Ахинора е активен в социалните мрежи от 1 януари тази година и вече привлича хиляди последователи. Основната й мисия е да насърчава четенето, здравословния начин на живот и да популяризира културно-историческото наследство на България. В ролята си на дигитален посланик на морската столица Ахинора ще представя значими забележителности като Варненското златно съкровище, Римските терми, Аладжа манастир и други културни емблеми на града. Освен това, тя ще подпомогне промотирането на Варна като атрактивен център за дигитални творци и млади хора.
В предложението, внесено от общинския съветник Биляна Раева, се посочва, че Ахинора има потенциала да се превърне в устойчив инструмент за културна дипломация, туризъм и младежка ангажираност. „Варна заслужава да бъде първата община в България, която предприема такава визионерска и иновативна стъпка“, се казва още в документа.
Въпреки че инициативата не изисква финансови средства от общината, част от администрацията изрази резерви, като аргументира, че Ахинора е създадена от частна фирма и няма механизми за контрол върху публикуваното съдържание. По тази причина според тях не е уместно образът й да бъде официално представителство на Варна.
Тези възражения обаче не бяха подкрепени от мнозинството общински съветници, които одобриха предложението. Следващият етап е разглеждане на инициативата от комисията по туризъм, чийто председател Галина Иванчева изрази категорична подкрепа за проекта.