„В България има тенденция да се купуват по-евтини и промоционални стоки, като китайските продукти се явяват основна конкуренция за местното производство, особено в категорията стоки за бита и дрехи“, коментира зам.-председателят на Българската ритейл асоциация Аксиния Баева в студиото на „Събуди се“.
Тя сподели, че, въпреки масовото присъствие на китайски стоки на българския пазар, тя все още не е купувала нищо от тях. „Разочарованието на клиентите от тези стоки става все по-голямо“, посочи Баева и добави, че българите са изхарчили значителни суми именно за покупки в китайски онлайн магазини. Според нея, българите, особено жените, са истински шопинг маниаци.
По повод празника на влюбените, тя разкри, че българинът е отделил средно 100 лева за подарък на Св. Валентин. За парфюми и козметика стойността на подаръка е около 200-250 лева, а при избора на дрехи – около 100 лева.
Баева също така обясни, че въпреки провеждания бойкот на хранителни магазини, от Българската ритейл асоциация не са усетили съществени промени в потребителското поведение.
„Хората пазаруват все повече онлайн, и тази тенденция ще продължи. Онлайн търговията е „детето-чудо” на пазара, който продължава да се преструктурира. Търговците работят в много усилена конкурентна среда, особено в онлайн среда“, добави тя.