12.2 C
Пловдив
петък, март 28, 2025

Българските превозвачи настояват за по-строг контрол върху тол таксите

Основните нарушители в плащането на тол такси не са международните превозвачи, а именно българските, твърди Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища.

„Всеки автомобил в международния транспорт разполага с бордово устройство, което автоматично отчита изминатите километри и начислява съответните такси. В България и Румъния системата работи на принципа на винетка, но в страни като Унгария, Австрия, Словения и Чехия тол таксите се начисляват електронно и в края на месеца се плащат накуп, включително и за България“, обясни Петърнейчев пред БНТ.

Според него обаче контролът върху тол системата у нас е сериозно занижен, въпреки че в нея работят около 600 служители. Той изрази съмнение, че събраните такси са се увеличили двойно след стартиралите проверки, което поставя въпроса къде са изтичали средствата досега.

„След отпадането на граничния контрол никой не следи дали чуждестранните превозвачи плащат дължимите такси. Преди се спираха на границата, сега преминават свободно през страната и никой не ги проверява“, подчерта Петърнейчев.

Според него засилен контрол е необходим, за да бъдат принудени нарушителите да заплащат реалните такси, тъй като санкциите са значително по-високи от самите такси.

„Вчера целият бранш се събра и обсъдихме ситуацията. Някои от големите превозвачи плащат по 1 милион лева годишно за пътни такси, а в същото време държавата отчита, че общо събира около 500 милиона. Очевидно част от тези средства изтичат някъде“, заяви Петърнейчев.

Той допълни, че транспортният сектор вече е приел 10% увеличение на тол таксите, но ще се противопостави на следващо поскъпване, докато не се докаже, че събраните средства наистина отиват за поддръжка на пътната инфраструктура.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук