Екип от програмисти, базиран в Троян, е разработил компютърна игра, черпеща вдъхновение от българската история и фолклор. Новината беше съобщена от един от създателите на проекта, Калчо Марешки, предаде кореспондентът на БТА в Троян Преслава Иванова.
Играта носи името Binded Souls (в превод: „Свързани души“) и представлява интересна комбинация от футуристични елементи, реални исторически факти и популярни легенди от българската митология.
В основата на проекта стоят арт директорът Калчо Марешки, който е отговорен за графичния, моушън и 3D дизайн, и главният програмист Свилен Димитров, който е и преподавател по информационни технологии. Наскоро към екипа се присъедини и Атанас Нейчев като ментор. Нейчев има дългогодишен опит като съветник на подобни проекти и участва като член на жури в световни конкурси за бизнес и иновации. Любопитен факт е, че Марешки е бивш ученик на Димитров, а днес двамата работят в тясно сътрудничество по общия проект.
Марешки сподели, че един от водещите мотиви за създаването на играта е желанието да се предложи история, която да провокира силен интерес към българския фолклор и националното минало, на фона на често опростените сюжети в повечето съвременни гейминг заглавия.
Въпреки че сюжетната линия започва в бъдещето, играчът трябва да се завръща в миналото, като изборите, които прави там, имат решаващо значение за развитието на бъдещето. Действието се развива, като стартира от Родопите и преминава през ключови периоди, обхващащи Османската епоха до новата българска история. Марешки подчерта, че всички използвани исторически данни са реални и внимателно проверени.
По думите му, едно от сериозните предизвикателства пред играчите ще бъде именно необходимостта от добро познаване на историята.
В играта са въплътени както персонажи, базирани на исторически личности, така и митологични образи. По време на геймплея участниците ще срещнат самодиви, ще попаднат на личности като Васил Левски и ще станат свидетели на ключови събития като битките при Шипка и Дойран, разказа още Марешки. Паралелно с това се разгръщат и алтернативни исторически сценарии, които дават възможност да се види как би изглеждала България, ако монархията беше запазена, ако страната не беше част от социалистическия блок или ако определени важни документи бяха предадени или изгубени в различни моменти от историята.
Проектът въвежда нов жанр в гейминг индустрията – Hard Core Quest RPG, характеризиращ се с по-трудни задачи и липса на типичните игрови улеснения. Марешки допълни, че играчът няма да получава подсказки за следващата стъпка, което налага прилагането на исторически познания и логическо мислене, сходно с това в реални житейски ситуации.
„Главното послание, което искаме да отправим към играчите, е, че това, което правим днес, определя какви битки ще водим утре“, заяви Калчо Марешки. „В играта има много екшън и епични моменти, но зад тях стои идеята, че всяко действие има значение. Българската история и митология почти не се използват във видеоигрите, а те са пълни с невероятни събития и образи, които заслужават да бъдат показани. Затова смятам, че животът ти днес е много важен за това, което ще ти се случи утре.“
Официалното представяне на Binded Souls е планирано за началото на следващата година.