Онлайн търговците отчитат ръст в продажбите по време на тазгодишната кампания „Черен петък“. Данни на една от най-големите платформи за електронна търговия показват, че през месеца на намаленията поръчките са се увеличили с 14% спрямо миналата година.
Средно клиентите купуват по четири продукта, като все по-предпочитан вариант за получаване е доставката до автомат, вместо чрез куриер.
Платформата отчита още 11,7% повече посещения в сравнение с миналата година, както и 7% по-висока средна стойност на поръчките.
Любопитна тенденция е, че най-много средства за онлайн пазаруване тази година са похарчили жителите на Ямбол, Кърджали и Смолян, следвани от София и Хасково. Според големия търговец Ямбол оглавява класацията за най-висока средна стойност на поръчките в страната.
Според проучване на bTV мъжете са по-активни в пазаруването месец преди коледните празници. Експертите обаче предупреждават, че освен добри оферти, Черният петък крие и рискове.
„Когато видите гръмко или нереално намаление, това често е сигнал за възможна измама. Не задължително – но е повод да се замислите. Вместо да се радваме на 60 или 90% отстъпка, трябва да се запитаме защо е толкова голяма“, коментира д-р Богомил Николов, изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Активни потребители“.
Не липсват и куриозни случаи. Жена се оплакала, че вместо поръчан чифт маркови обувки, куриерът ѝ доставил… парче дърво. За щастие, оказало се не измама, а груба грешка, последвана от извинение и възстановяване на сумата.