Американските служители по транспортна безопасност, разследващи инцидента във въздуха на самолет „Боинг 737 Max 9“, публикуваха хиляди страници документи, включително свидетелски показания, описващи „хаоса“ в моментите след изпускането на неизползвана врата.
Това стана в хода на двудневното изслушване на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) относно инцидента на 5 януари с полет на Alaska Airlines, пише Би Би Си.
По време на събитието от „Боинг“ заявиха пред разследващите, че ще въведат промени в дизайна, за да предотврати подобни инциденти в бъдеще.
Взривът предизвика втората голяма криза в американския авиационен гигант през последните години.
В повече от 3000 страници документи, публикувани преди изслушването, екипажът на самолета описва силната декомпресия, която се е получила в резултат на отделянето на панела по време на полет.
Вторият пилот на самолета разказва, че по време на разследването е имало „силен трясък“.
„Ушите ми заглъхнаха. Беше хаос“, разказва пилотът.
,,И тогава изведнъж се чу наистина силен трясък и силно свистене във въздуха – сякаш вратата се отвори. Маските се свлякоха, видях как завесата в кухнята се засмуква към салона. Маските се свлякоха, видях как завесата в кухнята се засмуква към салона“, казва стюардеса.
Имената на екипажа на самолета са редактирани в документите.
Неотдавна компанията заяви, че ще се признае за виновна по обвинение в измама, свързано с фатални катастрофи на два от самолетите ѝ „737 Мах“ преди повече от пет години.
Миналата седмица от „Боинг“ заявиха, че са загубили 1,4 млрд. долара между април и юни. Освен това компанията назначи ветерана в авиокосмическата индустрия и инженер Робърт К. „Кели“ Ортбърг за свой следващ главен изпълнителен директор.