Държавната приемателна комисия официално обяви завършването на ремонтните дейности по гаровите коловози на Централна гара Пловдив. След успешна инспекция, временните заграждения и предпазни ленти вече са премахнати, съобщава NewsPoint.bg.
След серия от изпитания, железният път, контактната мрежа и сигнализационната система са преминали всички технически тестове. В резултат на това влаковото движение е напълно възстановено по първите четири гарови коловоза. До всички жп оператори е изпратена телеграма, с която се разрешава преминаването на композиции под Бетонния мост „Тодор Александров“ без необходимост от сваляне на пантографите.
Успоредно с обновяването на коловозите, строителната компания „Трейс Груп Холд“ е приключила и реконструкцията на втория перон, обслужващ трети и четвърти коловоз. Там е монтиран нов навес и е положена съвременна настилка. Завършена е и пълната рехабилитация на челните коловози 5 и 6, които вече са в експлоатация.
Проектът е част от мащабната инициатива на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) за модернизация на железопътния възел Пловдив. Работата на „Трейс Груп Холд“ включва още реконструкция на стария Бетонен мост (приключила по-рано), изграждане на две пешеходни пасарелки в източния и западния край на гарата, както и строителството на подземен транспортен пробив, който ще свърже булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“.
Цялостното завършване на проекта се очаква до края на 2025 година. Общата му стойност възлиза на 89 028 245,95 лева без ДДС, от които 67 892 868,55 лева са финансирани чрез Механизма за свързване на Европа (МСЕ), а останалата част е осигурена от държавния бюджет.