Доверието на потребителите в България през януари е отбелязало спад, като основната причина за това е намаленото доверие както в градските, така и в селските райони. Това показва анкета на Националния статистически институт. Мненията на хората за икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца и очакванията им за следващите 12 месеца са по-песимистични в сравнение с последното наблюдение през октомври 2024 г.
Негативни са и оценките за финансовото състояние на домакинствата, като хората са по-скептични относно бъдещето на своите доходи и разходи.
Потребителите продължават да усещат покачване на цените през последната година и очакванията им за инфлацията през следващите 12 месеца също са влошени. Прогнозите за безработицата също не са оптимистични, като преобладават очакванията, че нивото на безработица ще нараства през идните месеци.
Сред другите изводи от анкетата е лекото намаляване на оценките относно възможността за разходи за покупка на дълготрайни стоки. Потребителите също така показват намалено намерение да правят такива покупки през следващите 12 месеца, което подсказва за по-голяма предпазливост в потребителските нагласи.