5 C
Пловдив
сряда, март 19, 2025

Експерт: Липсата на имидж спира българското вино от успех в чужбина

По време на международното винено изложение ProVine в Дюселдорф един от най-обсъжданите въпроси беше евентуалното въвеждане на 200% мита върху вносните европейски вина в САЩ. Заплахата, отправена от бившия американски президент Доналд Тръмп, предизвика сериозни опасения сред водещите винени износители като Франция и Италия.

Според Едуард Куриян, управител на винарска ферма, макар България да няма значителен пазарен дял в САЩ, подобна мярка би се отразила негативно на всички производители.

„България не е сред големите износители на вино за американския пазар, но въвеждането на такива мита ще усложни дистрибуцията и ще направи вината ни неконкурентоспособни. Европейските високоалкохолни напитки на практика ще бъдат отрязани от американския пазар“, коментира той пред Bloomberg TV Bulgaria.

Според Куриян основният проблем за българските вина остава слабият имидж и липсата на държавна подкрепа.
„В България лозаро-винарският сектор не е приоритет. Липсват значителни субсидии, които биха помогнали за намаляване на себестойността на производството. Това прави българските вина по-скъпи и затруднява пробива им на външните пазари.“

Освен темата за митата, на ProVine 2025 винопроизводителите обсъдиха и предизвикателствата, свързани с климатичните промени и адаптацията на сектора към новите условия.

Въпреки трудностите, българските винопроизводители продължават да търсят нови пазари, включително и в САЩ. Големият въпрос е дали европейските институции ще успеят да договорят решение, което да смекчи удара върху винената индустрия.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук