Гърция затвърждава позицията си като една от 15-те водещи туристически дестинации за пазарите в Австралия, Канада и САЩ. Особено впечатляващ е рязко скочилият интерес от Индия, където за първи път Гърция изпреварва по популярност Китай. Данните са от проучване на ИНСЕТЕ, института на Гръцката туристическа конфедерация (СЕТЕ), съобщи АНА-МПА специално за БТА.
Проучването, озаглавено „Профил на ключови пазари за гръцкия туризъм“, е посветено на намеренията за пътуване от по-отдалечени, неевропейски пазари – САЩ, Канада, Китай, Индия и Австралия. Тези пазари са генерирали около 11% от общите приходи от входящ туризъм както през 2019 г., така и през 2023 г., подчертавайки тяхното значение за гръцката икономика.
Фокус върху неевропейските пазари и факторите за избор
Настоящото изследване е продължение на първата част, която разглеждаше основните европейски пазари. То дава представа за намеренията за пътуване през следващите 12 месеца и предпочитанията на потенциалните посетители от тези важни неевропейски пазари. Освен това, проучването анализира и факторите, които оказват влияние върху решенията им за ваканция.
Резултатите се базират на онлайн анкета, проведена от Global Web Index (GWI) сред лица на възраст 16-64 години в периода януари – февруари 2025 г.. Извадката обхваща общо 12 205 респонденти, което гарантира представителност и надеждност на данните.