29 C
Пловдив
понеделник, август 4, 2025

Глоба за „Билла България“: КЗК наложи санкция за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на „Билла България“ ЕООД в размер на 405 936 лв. за заблуждаваща реклама. Нарушението е по повод промоционална кампания на дружеството, в която е рекламиран продукт, наречен „Маслиново масло екстра върджин Basso Blend“.


 

Подвеждащи рекламни послания

 

КЗК установи, че в телевизионни и радиоклипове продуктът е представен като „Маслиново масло Extra Virgin Basso Blend“. В същото време в останалите рекламни материали е използвано наименованието „Basso Blend Маслиново масло екстра върджин 20%“. Акцентът в посланията е бил върху съдържанието на маслиново масло, докато основната съставка – слънчогледово олио (80%) – е премълчана.

Според Комисията, начинът на представяне на продукта, без изрично уточнение, че той представлява смес от масла с преобладаващо съдържание на слънчогледово олио, е подвеждащ. Това има потенциала да повлияе на икономическото поведение на потребителите. Комисията счита, че е съзнателно премълчана съществена информация относно съдържанието на продукта, а използваните рекламни послания са неточни, заблуждаващи и недобросъвестни.


 

Пропорционална санкция и превантивен ефект

 

КЗК счита, че наложената санкция е пропорционална и обоснована, като е съобразена с характера, кратката продължителност на нарушението и оказаното съдействие от страна на „Билла България“ ЕООД. Комисията определя нарушението като леко, тъй като последиците не биха могли да доведат до съществено негативно въздействие върху конкуренцията. Въпреки това, санкцията има за цел да действа като превенция срещу подобни недобросъвестни действия в бъдеще.

Източник: Блиц

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук