През юни високопоставен испански министър одобри промени в националните правила за движение по пътищата, с което се актуализира системата на пътните знаци, в сила от 2003 г. Сред промените са нови знаци, целящи подобряване на безопасността на движението, и премахване на други, които вече не се използват.
Въвеждането на новите знаци обаче предизвиква подозрения сред шофьорите, които виждат в това възможност за засилване на контрола и увеличаване на глобите. Един от тези знаци, който Дирекцията за движение по пътищата (DGT) разяснява в социалните мрежи, е новият знак S991f.
„Той показва наличието на устройство за контрол на минималната дистанция между превозните средства на дадено място или участък от магистрала или път с две платна в едната посока“, обясняват от DGT. Уточнява се, че към знака могат да бъдат добавени подзнаци с допълнителна информация.
Неспазването на безопасна дистанция се счита за сериозно нарушение, което води до глоба от 200 евро и отнемане на четири точки от шофьорската книжка. Загрижеността на шофьорите е, че няма ясно дефинирана „безопасна дистанция“, която да е лесно измерима без специални устройства.
Въпреки това, новият знак ще предупреждава, че електронни устройства ще измерват разстоянието между автомобилите, за да се гарантира спазването на минималната дистанция. Целта е да се намали рискът от сблъсък отзад, което е една от най-честите причини за пътни инциденти.
Шофьорите изразяват притеснения в социалните мрежи: ще бъдат ли глобени всички, които не спазват минималното разстояние? Какво се случва при внезапно изпреварване или в задръстване?
Новият знак ще има изображение, което показва минималното разстояние за всеки случай, и ще предупреждава за електронното засичане на нарушенията.
В България все още няма индикации за въвеждането на подобен знак, но това е възможно при създаването на необходимите технически и законодателни условия.