32 C
Пловдив
вторник, юни 17, 2025

Измама с луксозно спално бельо в интернет: Потребители получават евтина стока вместо обещаната коприна или египетски памук

Потребители сигнализират за измамна онлайн схема, при която сайт предлага спално бельо от коприна или египетски памук на примамливо ниски цени. Вместо обещаното висококачествено изделие, клиентите получават продукти с ниско качество, които не отговарят нито на описанието, нито на снимките в сайта. За случая съобщава NOVA.

Потърпевша жена, която пожела да остане анонимна, споделя, че е поръчала три комплекта чаршафи в различни цветове, привлечена от реклама в интернет. Вместо това е получила напълно бели чаршафи, които не отговарят по размер и на допир очевидно не са от египетски памук.

„Нито цветовете съвпадат, нито качеството е такова, каквото беше обещано. Опитах се да се свържа с продавача, но на сайта имаше само формуляр ‘Свържете се с нас’, от който така и не получих отговор“, разказва тя. По думите ѝ в секцията за коментари десетки други потребители също се оплакват, че са били подведени.

Според проф. Илин Савов, експерт по национална сигурност и онлайн престъпления, това е класически пример за интернет измама, използваща агресивна реклама и психологически трикове, за да привлече купувачи. „Българинът иска едновременно качество и ниска цена. Но когато нещо изглежда твърде хубаво, за да е истина – най-често не е. Всеки тарикатлък в онлайн пазаруването обикновено излиза по-скъпо“, казва Савов.

Той обръща внимание и на няколко предупредителни знака, които потребителите често пренебрегват:

  • изключително ниска цена;

  • липса на възможност за плащане с карта;

  • съмнителен или липсващ физически адрес на фирмата;

  • сайт, който не предоставя реална клиентска поддръжка.

„Плащането с карта създава следа, което в подобни измами липсва, тъй като се избягва именно с цел да не може да се проследи продавачът“, обяснява експертът.

Савов подчертава, че онлайн измамите се разпространяват бързо чрез социалните мрежи, където се използват рекламни кампании с ограничено време и „ексклузивни“ оферти, за да се създаде усещане за спешност. Той допълва, че решението е в повишаване на дигиталната грамотност на потребителите. „Голяма част от хората не знаят как да разпознаят надежден търговец онлайн и какви права имат в случаи на измама“, казва той.

Сигнали за сходни схеми с рекламирани стоки продължават да се появяват в интернет, като опитите за контакт с такива търговци почти винаги остават без отговор.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук