От 00:00 ч. на 7 септември в България се въвежда нов метод за контрол на движението – секционен контрол за измерване на средната скорост. Системата ще функционира на определени участъци от републиканската пътна мрежа.
Началните и крайните точки на всеки от участъците ще бъдат оборудвани с камери, които ще засичат времето, за което превозното средство изминава разстоянието. На базата на тези данни ще се изчислява средната скорост на автомобила. При регистрирано превишение на максимално допустимата скорост, информацията ще се предава от Националното тол управление (НТУ) на МВР, което ще налага съответните глоби.
Към 7 септември се очаква броят на сертифицираните отсечки да достигне 22. Актуален списък с тях може да бъде намерен на сайта на НТУ в секцията „Въпроси и отговори“. Списъкът предоставя детайлна информация за всеки участък, както и връзка към карта с точното му местоположение.
Към момента НТУ има техническа готовност да включи 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1200 км. След издаването на методическите указания от МВР, тези участъци ще бъдат поетапно въведени в експлоатация. Очаква се до края на годината всички 126 отсечки да бъдат напълно функциониращи.
До 4 септември вече са сертифицирани 16 отсечки:
- АМ „Тракия“: Вакарел – Ихтиман, Ихтиман – Вакарел, Цалапица – Радиново, Радиново – Цалапица.
- АМ „Струма“: Сандански – Дамяница, Дамяница – Сандански.
- Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци, Чепинци – Илиянци.
- I-1: Слатино – Кочериново, Кочериново – Слатино.
- I-2: Струйно – Шумен, Шумен – Струйно.
- I-3: Долни Дъбник – Телиш, Телиш – Долни Дъбник.
- I-4: Български извор – Сопот, Сопот – Български извор.
Новата система е важна стъпка към повишаване на пътната безопасност и намаляване на катастрофите, причинени от превишена скорост.