24 C
Пловдив
петък, май 2, 2025

Как и кога може да подадете жалба до Здравната каса

Съгласно Закона за здравното осигуряване (ЗЗО), всеки здравноосигурен гражданин има право да подаде жалба до директора на съответната Районна здравноосигурителна каса (РЗОК), ако не е доволен от получената медицинска помощ.

От Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) напомнят, че жалбата трябва да съдържа описание на случая и да се основава на поне едно от следните нарушения:

  • Медицинска дейност е отчетена, но реално не е извършена;

  • Качеството на оказаната помощ не отговаря на стандартите, разписани в Националните рамкови договори;

  • Отказан е достъп до медицинската документация;

  • Пациентът е заплатил на лечебното заведение или зъболекаря сума, за която няма правно основание.

Съгласно чл. 8 от Националния рамков договор за медицински дейности (2023–2025 г.), жалбата трябва да бъде подадена в рамките на 7 дни от установяване на нарушението.

По данни на НЗОК, разглеждането на сигнали и жалби се извършва в срок до два месеца от подаването, както е регламентирано в чл. 72, ал. 8 от ЗЗО. След приключване на проверката, жалбоподателят получава писмен отговор с резултатите от нея.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук