Начало ЗдравеКак и кога може да подадете жалба до Здравната каса

Как и кога може да подадете жалба до Здравната каса

от NewsPoint.bg
0 коментари

Съгласно Закона за здравното осигуряване (ЗЗО), всеки здравноосигурен гражданин има право да подаде жалба до директора на съответната Районна здравноосигурителна каса (РЗОК), ако не е доволен от получената медицинска помощ.

От Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) напомнят, че жалбата трябва да съдържа описание на случая и да се основава на поне едно от следните нарушения:

  • Медицинска дейност е отчетена, но реално не е извършена;

  • Качеството на оказаната помощ не отговаря на стандартите, разписани в Националните рамкови договори;

  • Отказан е достъп до медицинската документация;

  • Пациентът е заплатил на лечебното заведение или зъболекаря сума, за която няма правно основание.

Съгласно чл. 8 от Националния рамков договор за медицински дейности (2023–2025 г.), жалбата трябва да бъде подадена в рамките на 7 дни от установяване на нарушението.

По данни на НЗОК, разглеждането на сигнали и жалби се извършва в срок до два месеца от подаването, както е регламентирано в чл. 72, ал. 8 от ЗЗО. След приключване на проверката, жалбоподателят получава писмен отговор с резултатите от нея.

Може също да харесате

Оставете коментар