България е сред най-разпознаваемите държави в Япония – благодарение на своето кисело мляко, розовото масло и спортните си постижения. Това заяви Георги Костов, директор на българския павилион на световното изложение ЕКСПО 2025 в Осака, в интервю за БТА.
По думите му, участието на страната ни в тазгодишното изложение, както и положителните отзиви за концепцията на българския павилион, затвърждават този имидж.
„Българският павилион се радва на отлична посещаемост както от японски, така и от чуждестранни гости. Още в първия ден посрещнахме и много български посетители“, сподели Костов.
Павилионът на България представя съчетание между традиции и съвременни технологии. Посетителите могат да преживеят мултимедийно пътешествие чрез няколко екрана, което ги запознава с българската култура, история и природни богатства.
„Основната ни идея е да покажем как технологиите могат да се вплетат хармонично в традициите, така че да създадем устойчиво бъдеще, което да завещаем на следващите поколения. Важно е да се развиваме в синхрон с природата“, подчерта Костов.
Сред акцентите в експозицията са историята на българо-японските отношения, иновациите в българската индустрия и новаторските постижения на родни компании. Павилионът е разположен в тематичната зона на изложението, посветена на темата „Спасяване на животи“.
Още в първия ден от откриването – 12 април, българският павилион е бил посетен от над 1100 души. И във втория ден интересът остава висок, като се образуват опашки от желаещи да го разгледат.
„Решенията, които вземаме днес, отекват в бъдещето. Затова е важно да мислим какво оставяме след себе си“, заключи Георги Костов.
ЕКСПО 2025 в Осака ще продължи до есента на следващата година. В изложението участват над 160 държави и организации, като се очаква то да привлече около 28 милиона посетители от цял свят.