Седмица след като компютърните системи на Международното летище Берлин бяха засегнати от кибератака, все още се наблюдават закъснения на полети. Това съобщи говорител на аеропорта, цитиран от ДПА, предава БТА.
„Постепенно излизаме от кризисния режим стъпка по стъпка,“ коментира той.
Нарушения в обслужването
Нападението срещу доставчика на услуги „Колинс Аероспейс“ (Collins Aerospace) се случи на 19 септември. В резултат на това електронните системи за чекиране и контрол на багажа на берлинското летище излязоха от строя. Атаката засегна и други европейски летища.
Говорителят на летището, разположено югоизточно от германската столица, поясни, че двайсет специалисти по ИТ системи на „Колинс“ работят денонощно за разрешаване на проблема. Временно се използва алтернативна система за обработка на багажа. Въпреки усилията, закъснения все още се наблюдават.
Летището очаква да обслужи около 72 000 пътници днес, след като вчера е преминало през него 90 500 души.
Проблеми с багажа
Поради затрудненията с обработката на багажа, някои пътници са се опитали да вземат регистрирания си багаж на борда със себе си. Това обаче е било без успех, тъй като правилата на авиокомпаниите не го позволяват, допълни говорителят.