34 C
Пловдив
събота, юли 5, 2025

Мездра-Ботевград: Частично отворен, с облекчение, но и с проблеми

Два дни след частичното отваряне на скоростния път Мездра – Ботевград, екип на bTV провери каква е обстановката по трасето и какво е мнението на шофьорите за дългоочакваната отсечка. Въпреки че модернизацията все още не е завършена, а крайният срок остава неясен заради появили се свлачища, повечето водачи споделят, че пътуването към и от столицата е значително по-удобно и бързо. Съществуват обаче и редица конкретни забележки.

Облекчение за трафика, но и проблеми с достъпа

Връщането на трафика по обновената отсечка Мездра – Ботевград донесе голямо облекчение както за шофьорите, така и за населените места, през които досега преминаваше обходният маршрут. „Добре е, много ми харесва и по-лесно се пътува. Вместо през тези чукари тука – през Крета и Ребърково, сега до Ботевград стигаш за 20 минути най-много“, споделя Веселин Велчев. Стефан, шофьор на камион, добавя: „Аз минавам за първи път, не знам, засега съм доволен, а преди как беше… преди беше ад заобикалянето, дупки, цяла България е тъй.“

Суперлативите обаче свършват дотук. Жителите на село Типченица например не могат да намерят отбивката за своето село, тъй като официалната не е готова, а знаци липсват. „Село Типченица като че ли не съществува на картата на България. Да, има табели за село Лютидол – къде да се слезе, къде да се качи, но никъде не пише Типченица. Имах една ситуация вчера – дойде едно момче, което каза, че е навъртяло над сто километра, за да намери как да стигне до Типченица“, разказва кметът на селото, Георги Георгиев.

Критики от експерти и местни жители

От Института за пътна безопасност намират съществени пропуски в готовността за експлоатация на трасето, настоявайки откриването да се отложи дори и с няколко дни, пише bTV. „Има много фрапиращи неща, но едно от тях е, че имаме тривълнеста мантинела и на 50 см от нея подпорна стена. Няма как да работи – хем имаме мантинела, хем зад нея имаме бетонна стена. Тази мантинела ще спре в нея, тя не може да изиграе ролята да намали удара. Това са проектантски грешки“, коментира Богдан Милчев от института.

Методи Стилянов, пътен експерт, добавя: „Проблемите, които имаме, са дренаж, маркировка, на места имаме и износване, тъй като този лот е бил пускан и преди, трябва да се възстанови. Най-големият проблем е водата. При дъжд няма да имаме добри условия, защото някои от дренажните канали са запушени, те трябва да бъдат изчистени.“

Различни гледни точки

Регионалният министър Иван Иванов е на друго мнение: „Всички минахме по този участък и видяхме, че нищо не възпрепятства движението. Ако е имало някои дребни забележки, те са били отстранени в рамките на вчерашния и днешния ден. Но пак призовавам за разумно шофиране, за спазване на ограниченията.“

От село Дърманци обаче алармират, че новоизграденият пътен възел, включващ подхода към населеното място, е опасен. „Нищо не е наред по тоя път, ето и тука няма мантинели и по принцип има напукано навсякъде. Зимата, ако се спусне рейсът с децата, няма къде да спре, пада долу, ако няма мантинела, а преди имаше ли? Ами имаше“, казва Лъчезар Иванов.

Що се отнася до качеството на асфалта, пътните експерти твърдят, че са взели проби. Всякакви твърдения за нередности, без да е изминал определен период на износване, към настоящия момент биха били спекулация. По информация на областния управител се предвижда изграждане на временно КПП, за да се реагира моментално при проблем на скоростното трасе.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук