Прекратяването на договорите с превозвачите в Пловдив няма да сложи край на агонията с градския транспорт, а ще я удължи с още над 10 години. Това е становището на групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ ОбС. Съветниците смятат, че вторичният ефект от това решение на Община Пловдив ще е „убиването“ на общинското предприятие „Екобус“. Според тях обявената спешна мярка за отдаване на линиите на частни превозвачи за една година няма да е достатъчна за да се подготви общинският превозвач да поеме транспорта на града.
Председателят на групата Николай Гюров подчерта, че за една година от управление на Пловдив няма реални действия общественият транспорт да стане общински.
„Единственият начин това да се случи, е чрез събуждането на „Екобус“. Затова ние предлагаме и конкретни решения. На първо място – докато тече постоянната мярка от 1 година, да се работи приоритетно по подготвянето на „Екобус“ в работещо предприятие, което да поеме градския транспорт. Ръководството на Община Пловдив следва спешно да потърси финансиране от държавата или европейска програма за закупуването на автобуси и изграждането на транспортно депо. Ако времето от 1 година не е достатъчно, законът дава възможност да се удължи периодът с още една година, което време да се използва приоритетно за „събуждането“ на „Екобус“, заяви Гюров.
Съветниците на ПП-ДБ смятат, че ако не се направи това, има риск „Екобус“ да няма време да се подготви да поеме градския транспорт.
„Категорични сме, че предсрочното прекратяване на договорите вместо да изпише вежди, ще избоде очи и може да се разглежда като стратегическа грешка за бъдещото развитие на градския транспорт на Пловдив“, допълни още председателят на групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“.