Преди близо двадесет години модата и киното се преплетоха по начин, който промени рекламната история. През 2004 г. Chanel представи своята най-емблематична реклама – късометражния филм The Film за аромата Chanel No. 5, с участието на носителката на „Оскар“ Никол Кидман и режисиран от неповторимия Баз Лурман.
Триизминутната продукция се превърна в най-скъпата телевизионна реклама, създавана някога – с бюджет от 33 милиона долара, което днес би се равнявало на около 52 милиона долара. Само една секунда от филма е струвала между 275 000 и 288 000 долара, но резултатът е оправдал всяка инвестиция.
Вдъхновена от стилистиката на „Мулен Руж!“, също дело на Лурман, рекламата излъчва разкош, театралност и романтика – съвършено вписани в духа на модната къща Chanel.
Никол Кидман влиза в ролята на световноизвестна актриса, която бяга от славата и светкавиците, за да изживее забранена любов с непознат, изигран от Родриго Санторо. За участието си Кидман получава хонорар между 3 и 3,7 милиона долара, а на екрана блести в великолепна рокля, създадена от Карл Лагерфелд, тогавашния креативен директор на Chanel.
Музиката към филма е базирана на произведение на Клод Дебюси, което добавя деликатен слой изтънченост и емоция.
Тази реклама не просто продава парфюм – тя превръща аромата Chanel No. 5 в символ на вечна женственост и киноелегантност, която остава непреходна и две десетилетия по-късно.