От 1 юни тази година България официално въвежда електронен регистър на трудовата дейност, който ще бъде поддържан от Националната агенция за приходите (НАП). В него ще се съхранява цялата информация за трудовия стаж, осигурителните вноски, заеманите длъжности, работодателите и други ключови данни от професионалната биография на всеки гражданин.
Въпреки въвеждането на електронната трудова книжка, хартиените варианти няма да отпаднат веднага. Работодателите ще разполагат с едногодишен срок – до 1 юни 2025 г. – за да попълнят и върнат на служителите си хартиените книжки с актуализирана информация за трудовия им стаж.
Във връзка с публикувания на Портала за обществени консултации към Министерския съвет проект на постановление за изменение и допълнение на Наредбата за вписване в регистъра на заетостта, се предвиждат промени в структурата и формата на данните, подавани в електронен вид. Те включват електронни трудови записи за сключване, изменение и прекратяване на трудови договори, както и за възникване, промяна и прекратяване на служебни правоотношения.
Обновената XSD схема, както и актуализираната структура и формат на файла, са публикувани в секцията „Програмни продукти“ → „Спецификация за подаване на данни“ → „Електронен трудов запис“ на сайта на НАП.